gambar-gambar...insan yg rapat dngan aman....hehehe.... ^___^

Friday, June 10, 2011

NUFFNANG: apa itu nufffnang?????dan bagaimana??????

slam smua...huhuhu

haha!!!...msti korg dah prnah dngar psal nuffnang ni kan???tp korg thu ke nuffnang ni ape n bgaimana bndanya ni????ok2...klau yg dah thu 2,,,bleh lbih info la kan.....tp klau yg blum thu 2...ni hah...aman nak kasi tahu...



hah...nak tahu...ni lah kisah NUFFNANG ku tersayang...hehe

Nuffnang.com merupakan peneraju komuniti pengiklanan blog yang pertama di rantau Asia-Pasifik.
Pelantar dalam talian kami membolehkan pihak pengiklan untuk menyiarkan iklan berasaskan grafik mahu pun video ke dalam lebih 100,000 blog pelbagai jenis pelantar.
Nuffnang.com kini mempunyai cawangan pejabat dalam 4 buah negara; Singapura, Malaysia, Filipina dan Australia.
Pasukan-pasukan di setiap pejabat kami giat berusaha menghubungkan jenama-jenama produk kepada para blogger kami. Di antara para pengiklan kami ialah Citibank, Nokia, Sony, Procter & Gamble, Nokia, Nike, Nestle, dan banyak lagi!
Selain pengiklanan berasaskan blog, kami juga membina reputasi kami dengan menjadi sebuah komuniti untuk blogger oleh blogger, menganjur dan menyokong pelbagai jenis aktiviti seperti tayangan wayang, seminar/bengkel kerja, parti dan lain-lain lagi.
Nuffnang telah menjadi tumpuan media akhbar utama seperti The Star, Malaysia dan The Sunday Times, Singapura selain media-media lain. Untuk senarai lanjut, sila rujuk di sini.


 hah...dah bace kisah NUFFNANG 2???kita truskan plak tentang nama NUFFNANG ni...hukhuk


“Nuffnang” ialah gabungan dua perkataan dalam bahasa Jafaikan. Ia bermaksud “Cukup Bagus“
Jafaikan ialah sejenis dialek pelbagai budaya yang sedang pantas tersebar di kalangan belia London, biarpun ibu bapa mereka berasal dari Bengali, India Barat, Arab, Brazil atau London Stock.
Berdasarkan kajian oleh Queen Mary, Univerity of London, ia mendapat pengaruh dari dialek Cockney/Estuary English.
Ia mula dipopularkan oleh seorang ahli komedi Sacha Baron Cohen yang melakonkan watak samseng Ali G (Sacha kini lebih dikenali di arena antarabangsa kerana lakonanya sebagai Borat).



korg pom dah baca kisah NUFFNANG ni kan.....tntang nma dia pom dah tahu....tp xthu logo xbezz jgak kan...ok ni hah logo NUFFNANG klau korg nak knal....





 bergaya dan macho btul logo ni....hukhukhuk...
p/s: aku xleh tngok logo ni....ase hppy smacam je...hahahaha



Logo baru Nuffnang telah didedahkan secara rasmi di acara Singaporean Community yang pertama, pada 9 Ogos 2007.
Dengan mengekalkan elemen asas daripada logo kami sebelum ini, imej orang lidi masih kekal di sudut fokus tengah.
Dengan bahagian badannya membongkok ke belakang, serta tangan berada dimulutnya ( melambangkan usaha untuk meningkatkan kelantangan percakapan), orang lidi tersebut sedang mengumumkan sesuatu dengan kuat.
Dalam aspek logo baru, rekaan menunjukkan orang lidi melaungkan sesuatu "ke luar kotak".
Ini memberikan dua maksud serta melambangkan aktiviti kedua-dua pihak blogger dan pengiklan.



  ok...dah baca smua psal NUFFNANG ni kan.....so jngan la korg xthu plak.....yg NUFFNANG ni akan byar kat kta kiranya blog kta ni ada pningkatan or maju lah ktakan kan3???kira ada hasil la sesape yg psang NUFFNANG kat blog diorg 2....>>TERMASUKLAH AMAN<<kuang3...k lah...nnti psanglah cpat2...nnti krugian plak...hakhakhak...k dadaaa

No comments:

Post a Comment